Mitä on Low Pressure Fitness Hypopressive- tekniikka?

Hypopressive- tekniikka on sarja hengitys- ja asentoharjoituksia, jotka on suunniteltu erityisesti harjoittamaan kehon keskustan lihaksia, aiheuttamatta vahingollista painetta vatsan seinämille ja lantionpohjalle. Hypopressive-termi viittaa paineen vähentymiseen. Hypopressive- harjoitukset suoritetaan asennoissa, jotka vähentävät vatsaontelon sisäistä painetta ja stimuloivat lantionpohjan sekä keskustan alueen lihasten refleksinomaista aktivoitumista.


Hengitystekniikkaan sisältyvät hengityksen pidätys ja valesisäänhengitys, saavat aikaan painetta vähentävän imukuppi-efektin lantion ja vatsan alueella. Tämä puolestaan saa lantion elimet kohoamaan, ja korjautumaan parempaan asentoon.

Low Pressure Fitness on harjoittelumetodi, jossa yhdistyy Hypopressive- tekniikka, myofaskiaaliset release- harjoitteet sekä neurodynamiikka.

Tulevat kurssit

7.-8.9. TAMPERE: Tutustumiskurssi (4h)

Aikataulu: pe 7.9. klo 17-19.30, la 8.9. klo 11-12.30, Hinta: 104€ Kurssipaikka: Tampereen OMT-Keskus, Aleksis Kiven katu 18B, 33210 Tampere. Ilmoittautumiset: 

hypopressive.finland@gmail.com

 

 2.9. KOUVOLA: Hypopressive- tekniikan tutustumisWorkshop (2,5h) ja harjoitustunti (60min)

Kurssiaikataulu: harjoitustunti klo 12-13, tutustumiskurssi klo 13.15-15.45. Kurssipaikka: StudioDaria, os. Kouvolankatu 9. Ilmoittautumiset suoraan StudioDariaan

9.9. LAPPEENRANTA: Tutustumiskurssi (3h)

Intensiivinen aloituspaketti Hypopressiven perusteisiin. Sisältää teoriaa ja käytännön harjoittelua.

Aikataulu: su 9.9. klo14-17. Kurssipaikka: Ihana Pilates, Kymenraitti 8, Lappeenranta. Ilmoittautumiset: info@ihanastudio.fi

Facebook

Tiedätkö mikä on pyöräilijän syndrooma? Lantionpohjaa hermottava pudendal hermo saattaa joutua puristuksiin ja ärsyyntyä pitkäaikaisesta satulassa istumisesta. Oireita tästä ovat mm. kipu sukuelinten ja välilihan alueella, kipu virtsatessa ja istuessa sekä seksuaaliset toimintahäiriöt. Vaivat ovat yleisempiä etenkin pitkiä matkoja pyöräilevillä miehillä.

#LPF #Hypopressive harjoitteet vähentävät tehokkaasti lantionpohjaan kohdistuvaa painetta ja vapauttavat koko lantion seutua, ja ovat siksi erinomainen oheisharjoittelumuoto pyöräilijöille!

Itse en ole viime vuosina pyöräillyt hirveästi, ja voin sanoa että viikonloppuna tehty vajaan tunnin lenkki tällä suoraselkä-mummopyörällä sai jo paikat vähän helläksi! 🙂 Kyllä hypoharjoitteet maistuivat lenkin päätteeksi!

Lue lisää tekniikasta ja tsekkaa kurssikalenteri:
www.hypopressive.fi
...

View on Facebook

Syyskuu ja workshopit lähestyvät! Tervetuloa oppimaan uutta Level2- ja Wall Series-Workshoppeihin! 🙂 Level2-Workshop on suunnattu sinulle, joka kaipaat lisää haastetta ja variaatiota Level1-harjoituksiin. Wall Series-workshoppiin riittää että on tutustumiskurssi käyty.

Varaa pian paikkasi! 👉 hypopressive.finland@gmail.com
...

Syksyn Hypopressive Level2- & Wall Series workshopit Tampereella

syyskuu 8, 2018, 1:00pm - marraskuu 24, 2018, 7:00am

Tervetuloa syksyllä jatkotason Hypopressive Level2- ja Wall Series- workshoppeihin! Nämä intensiivitreenit ovat suunnattu sinulle, joka kaipaat jo lisää virikkeitä Level1- harjoitussarjan treenaamiseen. 2-tasolla harjoituksiin tulee mukaan liikettä ja dynamiikkaa sekä selkärangan liikesuuntiin lisäämme ekstension eli ojennuksen. Wall Series- workshopissa puolestaan käytämme harjoituksissa seinää apuna. Tilanteesta riippuen seinä tuo joko lisähaastetta tai helpotusta. Workshoppien sisällöistä: Sekä Wall Series- että Level2- harjoitteet pohjautuvat Level1- perusharjoituksiin ja käymmekin kunkin kurssin alkuun lämmittelynomaisesti läpi 1-tason sarjan. Workshopit sisältävät hengitys- ja lämmittelyharjoituksia, level2- / Wall Series- harjoituksiin tutustumista sekä loppuun ohjatun harjoitussarjajatkumon kunkin kurssin teeman mukaisesti. Kenelle? Osallistuaksesi workshoppeihin, sinun tulisi olla osallistunut vähintään tutustumiskurssille. Wall Series- workshop soveltuu vasta hiljattainkin tutustumiskurssin käyneille, sillä seinä-harjoitukset auttavat ymmärtämään 1-perusharjoitteet paremmin. 2-tason harjoitukset ovat 1-tasoa haastavampia, joten osallistuaksesi sinun olisi hyvä ollut treenata hypopressivea jo jonkin aikaa. Sekä Wall Series että Level2 tarjoavat materiaalia pureskeltavaksi useammallekkin kerralle. Tavoitteellisia hypo-treenaajia suosittelenkin osallistumaan kaikkiin workshoppeihin. Workshoppien sisältö vaihtelee hieman osallistujien mukaan, ja annan yksilöllistä lisäohjausta kunkin osallistujan edistymistason mukaan. Kuukausittainen ohjattu intensiivitreeni tuo myös mukavaa lisäpotkua kotitreeneihin! 🙂 Aikataulu: 8.9. Level2 Workshop (2h) Aikataulu: La 8.9. klo 13-15 27.10. Wall Series Workshop (2h) Aikataulu: La 27.10. klo 13-15, 24.11. Level2 Workshop (2h) Aikataulu: La 24.11. klo 13-15 Workshopin hinta: 55€ (2h) Kurssipaikka: Tampereen OMT-Keskus, Aleksis Kiven katu 18B, 33210 Tampere Kurssin ohjaaja: Sertifioitu Low Pressure Fitness Hypopressive- tekniikan ohjaaja, Pilates- ohjaaja Suvi-Maria Helin Ilmoittautumiset: hypopressive.finland@gmail.com hypopressive.fi/

View on Facebook

Ota yhteyttä

puh: 040 586 7530
sähköposti: info@hypopressive.fi